A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Мутинський ліцей"
Кролевецької міської ради

Уміння вчитися Раціональний розподіл часу. Розвиток здібностей

Дата: 08.11.2021 10:26
Кількість переглядів: 155

    З’ясуємо для чого треба вчитися, як опанувати складний предмет; визначимо хто ти: мислитель чи митець

 Вимабуть, не раз помічали, що хтось має хист до математики, хтось із легкістю вивчає іноземні мови, а про когось кажуть, що вінчи вона народилися з пензлем у руках, з лижами на ногах і подібне. Цечудово! Уявіть, що було б, якби всі люди мали здібності, напри­клад, лише до математики. Хто б тодіграв на скрипці, писав вірші, виховував дітей? Чи насолоджувалися б ми цікавими фільмами, чарівною музикою, живописом?

 Від чого залежать здібності? Відомо, що ліва півкуля головного мозку відповідає за операції з літерами і числами, тобто за наше уміння читати, обчислювати і логічно мислити. Її умовно можна на­звати мислителем. А права півкуля відповідальна за уяву, здатність орієнтуватися в просторі, розпізнавати складні об'єкти (в тому числі й людські обличчя). Її можна назвати митцем.

Хочеш дізнатися, до чого маєш вроджені нахили? Пропоную експеримент, який допоможе з'ясувати, яка з півкуль головного мозку в тебе активніша. Вправи виконуй швидко, не задумуючись (підручник с.42).

Як подружитися з предметом?

Не дивно, якщо ти добре навчаєшся з твого улюбленого предме­та. А як подружитися, наприклад, з математикою, коли ти найсправжнісінький митець і не маєш, на твою думку, здібностейдонеї? Насправді все не так безнадійно. Адже шкільну програму роз­роблено не для геніїв. Для її засвоєння достатньо звичайних здібно­стей. І ти їх маєш, просто не здогадуєшся про це. Треба тільки по­старатися і прислухатися до такої поради: «Цікався предметом, до­ки він не зацікавить тебе».

Якщо чогось не зрозумів, звернися за додатковими поясненнями до вчителя, друга, батьків. Почитай дитячу енциклопедію з цього предмета. Зазвичай той самий матеріал там викладено дохідливіше, з багатьма ілюстраціями. Пошукай додаткову інформацію в інших книгах, Інтернеті.

«Для чого це мені? – спитає хтось. – Я хочу стати зіркою ес­тради. Математика мені не знадобиться». Але це не так. Математика на рівнішкільної програми потрібнай співакові. Зважтакож, що математика навчає не лише обчислю­вати, а й логічно мислити, наводити чіткі аргументи, пояснювати свою думку. Без таких умінь у житті не обійтися

Тест «Упевненість у собі»

На запропоновані нижче запитання дайте відповідьабо «так», або «ні».

1. Часто Ви відчуваєте раптову втому, хоча, по суті, не перевтом­лювалися?

2. Трапляється з Вами, що Ви раптом почуваєтеся невпевнено – замкнули за собою двері або ні?

3. Часто Ви засмучуєтеся без певної причини?

4. Байдуже Вам, коли, перебуваючи в театрі, Ви сидите у середи­ні ряду?

5. Важко Вам налаштуватися на чийсь несподіваний візит?

6. Трапляється таке, щоВи лякаєтеся перед тим, як дзвонить те­лефон?

7. Часто Вам сняться сни?

8. Швидко Ви приймаєте рішення?

9. Неприємно Вам, якщо Ви виявляєте на своєму одязі пляму і до­водиться у такому вигляді куди-небудь йти?

10. Полюбляєте Ви знайомитися?

11. Трапляється з Вами таке, що перед поїздкою у відпустку Ви рап­том хочете відмовитися від неї?

12. Прокидаєтеся Ви вночі з відчуттям сильного голоду?

13. Хочеться Вам інколи залишитися наодинці з собою?

14. Якщо Ви завітали в ресторан один (одна), чи сідаєте Ви за сто­лик, за яким сидять відвідувачі, хоча є вільний стіл?

15. Керуєтеся Ви в своїх учинках здебільшого тим, що очікують від Вас інші?

Обробка отриманих результатів

За відповідь «так» на питання 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11, 12, 15 і за від­повідь «ні» на питання 7, 8, 9, 10, 13, 14 випробуванийотримує 1 бал.

0 балівсвідчить про високу самовпевненість. Хоча можна при­пустити, що ви були не зовсім відвертими у своїх відповідях.

1-4 бали отримують люди, які не здійснюють необачних вчин­ків. Деяка частка самовпевненості є доказом гнучкості психіки.

5-8 балів свідчать про те, що у людини очевидною є потре­ба почуватися впевнено. Інші завжди можуть покластися на цих людей.

9-12 балів набирають люди з потребою бути впевненим у собі настільки, що часто їм загрожує небезпека; частенько бачите речі не такими, які вони є насправді, а такими, як це відповідає  уяв­ленням.

13-15 балів свідчать про страх перед непередбаченими ситуаці­ями. Ці люди постійно відчувають якісь сумніви, побоювання. По­треба стійкості, стабільності цілком зрозуміла, але коли ця потреба виростає до таких «розмірів», та щонайменша зміна обставин руй­нує відчуття впевненості в собі. Якщо довести цю думку до логічно­гокінця, то йдеться про відмову від розвитку власної особистості.

Перегляньте: https://www.youtube.com/watch?v=4IAB2bkqLQs – учись учитися

Запишіть у зошит основні правила ефективного навчання.

Д/з: прочитати §7,8. Пройти крос-тест (підручник с.46), скласти режим дня


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора