A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Мутинський ліцей"
Кролевецької міської ради

Понеділок 04.05

Дата: 04.05.2020 10:48
Кількість переглядів: 498

Тема: А. Азімов "Фах". Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

. Бесіда за оповіданням «Фах»:

Про що йде мова у творі? 

- Де відбуваються події? 

- В якому значенні вживається слово «Фах»? 

- Які проблеми порушує письменник у творі? - Що собою являє День Читання? Знайдіть у тексті уривок, що зображує цю подію.

-  Які відчуття та почуття охоплювали Джорджа Плейтена?

Який фах обрав Джордж Плейтен до Дня Освіти? Ким хотів стати Тревіліян?

Чому не здійснилися мрії обох юнаків?

2.  Складання таблиці:

 

 

Джордж Плейтен

Тревіліян

Соціальний стан  героїв

Батько: 

Батько: 

Моральні цінності, риси характеру

 

 

Ставлення о вибору професії та самостійного здобуття знань

 

 

Мрії про професію

 

 

Доля героїв після Дня Освіти

 

 

 

 

Висновок.

Отже, яким постає світ майбутнього в оповіданні «Фах»?

Світ майбутнього досить раціонально побудований. Діти не ходять до школи, їм не треба вчити уроки, за них все вирішили науковці. В День Освіти вони отримують вміння читати, а в День Олімпіади набувають фах. У нашому розумінні  олімпіада – це змагання між людьми, які досягли гарних результатів у знаннях чи в спорті, завдяки своїм здібностям, праці, наполегливості. У творі «Фах» Олімпіада – це  отримання молодими людьми знань певної професії, що дають «машини». 

Таку систему освіти не можна назвати взірцевою, адже вона зовсім не враховує бажання і здібності молоді. Так, Тревіліян не може потрапити на омріяну планету працювати, бо знання здобув за допомогою застарілого апарата. А Плейтен взагалі не отримав професії, хоча готувався стати програмістом.

Система отримання знань у творі антигуманна. Прикладом може бути доля головного героя – Плейтена, який не лише не став програмістом, але й потрапив до притулку для недоумків. Хоча насправді він виявився розумним, його тут будуть готувати для інтелектуальної праці, щоб він разом з іншими вченими вдосконалював програми. Але яких принижень і страждань довелось пережити героєві!

3. Написати твір-роздум на тему: «Якою я бачу освіту майбутнього».

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора