A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Мутинський ліцей"
Кролевецької міської ради

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

Дата: 27.04.2021 10:57
Кількість переглядів: 2486

Виконати практичні завдання

 Завдання 1. «Аналіз правової ситуації». «Двоє підлітків А. (19 років) і П. (17 років) вчинили серйозне адміністративне правопорушення, за що Кодексом України про адміністративні правопорушення у виняткових випадках застосовується такий вид покарання, як адміністративний арешт терміном до 15 діб, і таке рішення приймає лише суд». Ви – суддя і розглядаєте цю справу. Яким буде Ваше рішення?

Завдання 2. Проаналізуйте правові ситуації, відповівши на питання до них :а) Чи має місце адміністратив- ний проступок б)Чи наставатиме адміністративна відповідальність в)Яке стягнення найімовірніше застосовувати- меться

СИТУАЦІЇ: 

- 16-річний П. був зупинений працівниками патрульної поліції під час керування автомобілем свого батька. П. не мав водійський прав.

- 15-річна П. викрала пачку чіпсів у супермаркеті та була затримана службою охорони. Для з’ясування обставин була викликана поліція.

-  17-річний П., щоб пожартувати над друзями, викликав наряд поліції до них додому з повідомленням про правопорушення.

- 16-річний П. у маршрутці чіплявся до інших пасажирів супроводжуючи свої нецензурною лайкою.

- 16-річний П. у період з 16 квітня по 12 травня 2020 р. систематично не дотримувався правил карантину

- Учень 11 класу курив перед входом до навчального закладу.

- 14-річний П., щоб зірвати уроки в школі, зателефонував до поліції і заявив, що навчальний заклад заміновано.

- 17-річна П. перейшла вулицю безпосередньо перед транспортним засобом.

- 16-річний П. влаштував стрілянину по деревах із пневматичної зброї на власному городі. Пневматична рушниця, що належала його батькові, вільно висіла в коридорі

Завдання 3. «Аналізуємо-визначаємо» Із запропонованих ситуацій виберіть ті, за які настає адміністративна відповідальність (а), а за які – кримінальна відповідальність (к).

Поставте в кінці запитання відповідні  букви (а) чи (к).

1. Підлітки залізли в чужий автомобіль і каталися по місту.

2. Під час футбольного матчу група фанатів (16 – 17 років) у відповідь на неодноразові зауваження поліцейських, вступила в бійку з охоронцями правопорядку

3. Підліток перебіг вулицю на червоний сигнал світлофора.

4. Дев’ятикласник В. зупинив п’ятикласника й вимагав у нього гроші.

5. Під час перерви десятикласник Г. зайшов в роздягальню і забрав чужу шапку.

6. Не встигнувши підготуватися до контрольної роботи, десятикласник М. зателефонував директору школи і повідомив, що в школі закладено бобу.

7. Підлітки з 11-го класу курили на шкільному подвір’ї.

8. Друзі вирішили розглянути, як влаштована рушниця, яку придбали батьки одного з них. Розглядаючи, один з них навів рушницю на іншого і натиснув курок. Раптом, не очікувано для обох, пролунав постріл і один із підлітків помер.

9. Неповнолітні А. (16 років) і Д. (17 років) під час перегляду фільму в кінотеатрі випили пляшку вина і почали чіплятись до інших глядачів та нецензурно лаятись

10. Сім однокласників вирішили на Великдень навідатися у церков на службу. У цей період у державі постановою Кабінету Міністрів України був оголошений карантин та запроваджені карантинні заходи.

Завдання 4.

«Факти – проблеми – аргументи – рішення» Проаналізуйте правові ситуації за схемою:

Факти: Що відбувається (відбувалося)? Що ми знаємо про учасників справи? Які факти важливі, а які – другорядні?

Проблеми: Якими нормами закону регулюється ситуація? У чому суть конфлікту? Що ми повинні зробити для вирішення ситуації?

Аргументи: Ваші аргументи (зокрема, із законодавчої бази) на захист кожної із сторін.

Рішення: Яким буде ваше рішення? Які причини такого рішення? Якими можуть бути наслідки?

Ситуація 1. «Неповнолітній Ю. (17 р.) пообіцяв своєму товаришу А. (16 р.) принести у міський парк відпочинку мисливську гвинтівку батька і постріляти з неї. Коли Ю.чекав А., його було затримано нарядом поліції». Додаткові запитання: Як кваліфікувати дії Ю.? Яке стягнення може бути застосовано до нього? Чи буде притягнутий до відповідальності його батько?

Ситуація 2. «Троє підлітків А. (14 р.), С. (15 р.) та В. (16 р.) у міському парку зупинили громадянина У. і забрали у нього годинник та гроші». Додаткові запитання: Визначте ознаки та склад злочину. Визначте можливі наслідки для кожного із хлопців.

Ситуація 3. «Двоє дівчат-підлітків (15 років) побачили. як у магазині жінка, розраховуючись, дістала з гаманця кілька сотень гривень. Дівчата вирішили її пограбувати і почали спостерігати за нею, вичікуючи зручного моменту. Коли жінка зайшла під темну арку, підлітки напали на неї, вдаривши битою. Жінка впала і вдарилася головою, втратила свідомість. Дівчата почали її обшукувати, та в цей час були затримані поліцейським патрулем, що проходив поруч». Додаткові запитання: Визначте ознаки та склад злочину. Спрогнозуйте, які наслідки для підлітків будуть мати такі дії.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора