Західноукраїнські землі у складі Австроугорської імперії. Початок національного відродження
Опрацювати матеріал підручника параграф 7-8.Переглянути відеоурок
Д.з: В зошиті виконати тест
Тестові завдання
1. Хто становив після українців другу за численністю етнічну групу у Східній Галичині на початку XIX ст.?
А Росіяни;
Б поляки;
В австрійці;
Г євреї.
2. Унаслідок релігійної реформи в Австрійській імперії наприкінці XVIII ст.:
А католицькі священики отримали додаткові землі для відкриття монастирів;
Б посилився вплив Ордену єзуїтів серед греко-католиків і протестантів;
В греко-католицькі церкви перетворювались на католицькі костьоли;
Г зрівняні в правах католицька, протестантська, греко-католицька церкви.
3. Встановіть відповідність між особою та фактами її життя.
1) І. Вагилевич;
2) Л. Кобилиця.
А Учасник «Руської трійці», вчений, 1848 р. був у складі Руського собору
Б керівник селянського руху на Буковині в 40-х рр. XIX ст., депутат парламенту;
В учасник Кирило-Мефодіївського братства, історик, висланий до Саратова;
Г масон, директор Полтавського театру, майор у відставці, драматург, письменник;
Д дезертир, керівник повстанського руху на Поділлі 23 роки, 4 рази тікав із заслання.
4. Яка суспільна верства на початку XIX ст. відігравала провідну роль у поширенні української національної ідеї у Східній Галичині та на Закарпатті?
А Інтелігенція;
Б греко-католицькі священики;
В заможні селяни;
Г дрібні підприємці.
5. Встановіть хронологічну послідовність подій в українських землях у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — І половині XIX ст.
А Діяльність Головної руської ради;
Б створення Товариства галицьких греко-католицьких священиків;
В проведення реформ Марії-Терезії та Йосифа II;
Г діяльність «Руської трійці».
6. Що передбачала аграрна реформа Марії-Терезії та Йосифа II на західноукраїнських землях?
А Звільнення селян від особистої залежності від поміщиків;
Б переселення безземельних селян на незаселені землі;
В звільнення селян, що володіли невеликими наділами землі, без викупу;
Г збільшення повинностей і податків, які сплачували селяни.
7. У чому полягала основна мета діяльності культурно-просвітницького об’єднання «Руська трійця»?
А Проголошення незалежної Української держави;
Б пробудження національної свідомості українців;
В зрівняння у правах католиків та греко-католиків;
Г створення федерації всіх слов’янських республік.
8. Авторами альманаху «Русалка Дністрова» були...
1) І. Югасевич та В. Довгович;
2) М. Лучкай та Й. Лозанський;
3) М. Шашкевич, Я. Головацький та І. Вагилевич;
4) Т. Шевченко та М. Гулак.
9. У яких українських землях упродовж першої половини XIX ст. відбулися селянські «холерні бунти»?
А Буковина;
Б Галичина;
В Закарпаття;
Г Поділля.
10. Яка етнічна група в Буковини посідала друге після українців місце на початку XIX ст.?
А Румуни;
Б росіяни;
В австрійці;
Г поляки.
11. Співвіднесіть рік і місто видання альманаху «Русалка Дністрова».
А Львів; Б Відень; В Будапешт; Г Краків.
1) 1835 р.; 2) 1836 р.; 3) 1837 р.; 4) 1838 р.; 5)1839 р.
12. Кого в Австрійській імперії можна означити «будителі»?
1) Івана Франка; 2) Маркіяна Шашкевича; 3) Миколу Гулака; 4) Якова Головацького; 5) Кирила Трильовського; 6) Івана Котляревського; 7) Олександра Духновича.