Уміння вчитися Раціональний розподіл часу. Розвиток здібностей
З’ясуємо для чого треба вчитися, як опанувати складний предмет; визначимо хто ти: мислитель чи митець
Ви, мабуть, не раз помічали, що хтось має хист до математики, хтось із легкістю вивчає іноземні мови, а про когось кажуть, що вінчи вона народилися з пензлем у руках, з лижами на ногах і подібне. Цечудово! Уявіть, що було б, якби всі люди мали здібності, наприклад, лише до математики. Хто б тодіграв на скрипці, писав вірші, виховував дітей? Чи насолоджувалися б ми цікавими фільмами, чарівною музикою, живописом?
Від чого залежать здібності? Відомо, що ліва півкуля головного мозку відповідає за операції з літерами і числами, тобто за наше уміння читати, обчислювати і логічно мислити. Її умовно можна назвати мислителем. А права півкуля відповідальна за уяву, здатність орієнтуватися в просторі, розпізнавати складні об'єкти (в тому числі й людські обличчя). Її можна назвати митцем.
Хочеш дізнатися, до чого маєш вроджені нахили? Пропоную експеримент, який допоможе з'ясувати, яка з півкуль головного мозку в тебе активніша. Вправи виконуй швидко, не задумуючись (підручник с.42).
Як подружитися з предметом?
Не дивно, якщо ти добре навчаєшся з твого улюбленого предмета. А як подружитися, наприклад, з математикою, коли ти найсправжнісінький митець і не маєш, на твою думку, здібностейдонеї? Насправді все не так безнадійно. Адже шкільну програму розроблено не для геніїв. Для її засвоєння достатньо звичайних здібностей. І ти їх маєш, просто не здогадуєшся про це. Треба тільки постаратися і прислухатися до такої поради: «Цікався предметом, доки він не зацікавить тебе».
Якщо чогось не зрозумів, звернися за додатковими поясненнями до вчителя, друга, батьків. Почитай дитячу енциклопедію з цього предмета. Зазвичай той самий матеріал там викладено дохідливіше, з багатьма ілюстраціями. Пошукай додаткову інформацію в інших книгах, Інтернеті.
«Для чого це мені? – спитає хтось. – Я хочу стати зіркою естради. Математика мені не знадобиться». Але це не так. Математика на рівнішкільної програми потрібнай співакові. Зважтакож, що математика навчає не лише обчислювати, а й логічно мислити, наводити чіткі аргументи, пояснювати свою думку. Без таких умінь у житті не обійтися
Тест «Упевненість у собі»
На запропоновані нижче запитання дайте відповідьабо «так», або «ні».
1. Часто Ви відчуваєте раптову втому, хоча, по суті, не перевтомлювалися?
2. Трапляється з Вами, що Ви раптом почуваєтеся невпевнено – замкнули за собою двері або ні?
3. Часто Ви засмучуєтеся без певної причини?
4. Байдуже Вам, коли, перебуваючи в театрі, Ви сидите у середині ряду?
5. Важко Вам налаштуватися на чийсь несподіваний візит?
6. Трапляється таке, щоВи лякаєтеся перед тим, як дзвонить телефон?
7. Часто Вам сняться сни?
8. Швидко Ви приймаєте рішення?
9. Неприємно Вам, якщо Ви виявляєте на своєму одязі пляму і доводиться у такому вигляді куди-небудь йти?
10. Полюбляєте Ви знайомитися?
11. Трапляється з Вами таке, що перед поїздкою у відпустку Ви раптом хочете відмовитися від неї?
12. Прокидаєтеся Ви вночі з відчуттям сильного голоду?
13. Хочеться Вам інколи залишитися наодинці з собою?
14. Якщо Ви завітали в ресторан один (одна), чи сідаєте Ви за столик, за яким сидять відвідувачі, хоча є вільний стіл?
15. Керуєтеся Ви в своїх учинках здебільшого тим, що очікують від Вас інші?
Обробка отриманих результатів
За відповідь «так» на питання 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11, 12, 15 і за відповідь «ні» на питання 7, 8, 9, 10, 13, 14 випробуванийотримує 1 бал.
0 балівсвідчить про високу самовпевненість. Хоча можна припустити, що ви були не зовсім відвертими у своїх відповідях.
1-4 бали отримують люди, які не здійснюють необачних вчинків. Деяка частка самовпевненості є доказом гнучкості психіки.
5-8 балів свідчать про те, що у людини очевидною є потреба почуватися впевнено. Інші завжди можуть покластися на цих людей.
9-12 балів набирають люди з потребою бути впевненим у собі настільки, що часто їм загрожує небезпека; частенько бачите речі не такими, які вони є насправді, а такими, як це відповідає уявленням.
13-15 балів свідчать про страх перед непередбаченими ситуаціями. Ці люди постійно відчувають якісь сумніви, побоювання. Потреба стійкості, стабільності цілком зрозуміла, але коли ця потреба виростає до таких «розмірів», та щонайменша зміна обставин руйнує відчуття впевненості в собі. Якщо довести цю думку до логічногокінця, то йдеться про відмову від розвитку власної особистості.
Перегляньте: https://www.youtube.com/watch?v=4IAB2bkqLQs – учись учитися
Запишіть у зошит основні правила ефективного навчання.
Д/з: прочитати §7,8. Пройти крос-тест (підручник с.46), скласти режим дня