план на 2022 -2023 н. р.
«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Директор ОЗ «Мутинський ліцей»
Кролевецької міської ради
_________Валентина КАПТАН
План заходів
ОЗ «Мутиський ліцей» Кролевецької міської ради,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування)
на 2022 -2023 н. р.
№ |
Назва заходів |
Термін виконання Відповідальні за виконання |
1. |
Підготувати і провести інформаційно-просвітницьку компанію, щодо протидії булінгу та насильству (розповсюдження буклетів, поширення інформації на сайті закладу). |
Серпень Психологічна служба школи |
2. |
Провести онлайн конференцію з батьками учнів 1-11 класів , про відповідальність за дії вчинені дітьми, що називають булінгом. Провести Всеукраїнський тиждень протидії булінгу.
Під час відвідування дітей вдома звертати увагу на умови проживання та виховання дітей в родинах з метою виявлення сімей, які потрапили в складні життєві обставини та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми. Забезпечити систематичне оновлення банку даних сімей, де існують випадки вчинення насильства в сім’ї або виникає реальна загроза його вчинення. |
Вересень Соціальний педагог
Психологічна служба школи
Протягом року Соціальний педагог |
3. |
Провести Всеукраїнський тиждень протидії булінгу : «Домашнє насильство», 10кл.; «Що ми знаємо про насильство», 5 кл.; Відео – порадник для учнів «Зупинимо булінг разом!» Порадник для батьків «Запобігання булінгу»; Інформаціцйні матеріали для педагогів «Протидія булінгу в закладі освіти». |
Вересень –жовтень Класні керівники, психологічна служба школи |
4. |
З метою профілактики домашнього насильства вчителям закладу надати групові консультації: «Як сприяти саморозвитку учнів». «Домашнє насильство. Як його розпізнати».
Провести анкетування серед учнів 1-11-х класів, щодо виявлення ознак домашнього насильства та булінгу. |
Жовтень Психологічна служба школи |
5. |
Провести Тиждень толерантності (за окремим планом). |
Листопад Класні керівники Психологічна служба школи |
6. |
Провести Міжнародну акцію «16 днів проти насилля» Акція «Знай свої права»(всі здобувачі освіти) Акція «Долоні не для биття» (1-4 клас) Акція «Дерево миру» (5-11 клас) Виставка малюнків «Щаслива сім’я – без насильства». (всі здобувачі освіти) |
Листопад - грудень Психологічна служба школи |
7. |
Провести групові консультації для батьків: Формування навичок толерантного ставлення до інакшості людей.(1-4 клас) Необхідність батьківських обіймів. Формування навичок відстоювання особистих кордонів та захист від насилля. (8-9 клас) Основні закономірності сприятливого розвитку підлітків. (10-11 клас) |
Грудень, лютий, квітень Соціальний педагог |
8. |
Провести класні батьківські збори щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі «Булінг у ЗЗСО» |
Грудень Керівник закладу, класні керівники |
9. |
Поширення буклетів та пам’яток на сайті школи та в Онлайн кабінеті психолога. «Сім’я без насильства»; «Принципи відносин з дитиною»; «Пошук шляхів взаємодії батьків і дітей». Здійснити моніторинг якості проведення антибулінгових заходів в учнівському середовищі: опитування серед батьків учнів 5-10 класів «Проблеми насильства та цькування в молодіжному середовищі». |
Грудень- січень Практичний психолог
Січень Соціальний педагог |
10. |
Провести групові консультації ( онлайн порадник та кабінет психолога на сайті школи, ФБ, вайбер, відео-консультації, класрум) для батьків: «Формування навичок толерантного ставлення до інакшості людей»; «Агресія породжує агресію»; «Психологічні особливості підліткового віку»; «Проблеми спілкування батьків та дітей. Особисті кордони»; «Спілкування з однолітками. Поняття асертивності»; «Регулювання проблеми булінгу на законодавчому рівні»; «Як протистояти тиску однолітків. Сказати «НІ» і при цьому зберегти стосунки»; «Як допомогти дитині, яка стала жертвою кібербулінгу».
|
Жовтень, грудень, лютий, квітень Практичний психолог
|
11. |
Провести Тиждень правової освіти (за окремим планом). |
Січень, березень ЗДВР, класні керівники |
12. |
Провести ранкові зустрічі учнів 1-2 класів з метою формування навичок дружніх стосунків. |
Протягом року Вчителі початкових класів |
13. |
Підготувати пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям. |
Вересень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) |
14. |
Забезпечити функціонування «Скриньки довіри» у освітньому закладі та онлайн. |
Протягом року Психологічна служба закладу |
Забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища
1. |
Підготувати наказ «Про протидію булінгу (цькування) у ОЗ «Мутинський ліцей» Кролевецької міської ради |
Вересень Керівник закладу освіти |
2. |
Оновити розділ про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти. |
Вересень ЗДВР |
3. |
Провести наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): педагогічний персонал; допоміжний персонал; технічний персонал. |
Вересень Керівник закладу/уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) |
4. |
Обговорити та прийняти правила поведінки в класах, оформити правила у вигляді наочних стендів, презентацій. |
Вересень ЗДВР Класні керівники |
5. |
Перевірити інформаційну доступність правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування). Провести моніторинг ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладі освіти. |
Жовтень Керівник закладу/уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) |
6. |
Здійснити моніторинг якості проведення антибулінгових заходів в учнівському середовищі: опитування серед батьків учнів 5-11 класів «Проблеми насильства та цькування в молодіжному середовищі». |
Травень Психологічна служба закладу |
7. |
Проаналізувати інформацію за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування). Підготувати звіт про виконання заходів щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу. |
Травень- червень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) |
Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників
1. |
Забезпечити проходження педагогічними працівниками спецкурсів, курсів з питань протидії булінгу (цькування). |
Протягом року Керівник закладу |
2. |
Провести консультування класних керівників із проблемних ситуацій. |
Протягом року Психологічна служба школи |
3. |
Підготувати Інформаційні пам'ятки для педагогів:
Провести навчальний семінар для педагогів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування. |
Жовтень - листопад Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування), практичний психолог, соціальний педагог |
4. |
Провести засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі». |
Грудень Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог/соціальний педагог |
5. |
Провести консультації для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти: - «Як працювати з деструктивними проявами в поведінці дітей»; - «Вчимося спілкуватися з учнями»; - «Формування в учнів поняття особистої гідності»; - «Психологічна підтримка дитини, яка опинилась в складних життєвих обставинах». |
Грудень – січень Практичний психолог/соціальний педагог
|