Понеділок 04.05
Тема: А. Азімов "Фах". Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
. Бесіда за оповіданням «Фах»:
- Про що йде мова у творі?
- Де відбуваються події?
- В якому значенні вживається слово «Фах»?
- Які проблеми порушує письменник у творі? - Що собою являє День Читання? Знайдіть у тексті уривок, що зображує цю подію.
- Які відчуття та почуття охоплювали Джорджа Плейтена?
- Який фах обрав Джордж Плейтен до Дня Освіти? Ким хотів стати Тревіліян?
- Чому не здійснилися мрії обох юнаків?
2. Складання таблиці:
|
Джордж Плейтен |
Тревіліян |
Соціальний стан героїв |
Батько: |
Батько: |
Моральні цінності, риси характеру |
|
|
Ставлення о вибору професії та самостійного здобуття знань |
|
|
Мрії про професію |
|
|
Доля героїв після Дня Освіти |
|
|
Висновок.
Отже, яким постає світ майбутнього в оповіданні «Фах»?
Світ майбутнього досить раціонально побудований. Діти не ходять до школи, їм не треба вчити уроки, за них все вирішили науковці. В День Освіти вони отримують вміння читати, а в День Олімпіади набувають фах. У нашому розумінні олімпіада – це змагання між людьми, які досягли гарних результатів у знаннях чи в спорті, завдяки своїм здібностям, праці, наполегливості. У творі «Фах» Олімпіада – це отримання молодими людьми знань певної професії, що дають «машини».
Таку систему освіти не можна назвати взірцевою, адже вона зовсім не враховує бажання і здібності молоді. Так, Тревіліян не може потрапити на омріяну планету працювати, бо знання здобув за допомогою застарілого апарата. А Плейтен взагалі не отримав професії, хоча готувався стати програмістом.
Система отримання знань у творі антигуманна. Прикладом може бути доля головного героя – Плейтена, який не лише не став програмістом, але й потрапив до притулку для недоумків. Хоча насправді він виявився розумним, його тут будуть готувати для інтелектуальної праці, щоб він разом з іншими вченими вдосконалював програми. Але яких принижень і страждань довелось пережити героєві!
3. Написати твір-роздум на тему: «Якою я бачу освіту майбутнього».