Довідка про стан організації гарячого харчування за І семестр 2021- 2022 навчального року
Довідка
про стан організації гарячого харчування за І семестр 2021- 2022 навчального року
в опорному закладі «Мутинський ліцей»
Організація освітнього процесу повинна бути направлена на створення найбільш сприятливих умов перебування дітей в закладах освіти, тому питання організації гарячого харчування дітей сьогодні залишається одним із найактуальніших.
З метою організації якісного та повноцінного харчування учнів в діяльності школи керуємось Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту», Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про організацію харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». На виконання спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» та на виконання рішенняКролевецької міської ради від 31.08.2021 № 33-АГП «Про організацію харчування в закладах загальної середньої освіти в І семестрі 2021-2022 п.р.» в навчальному закладі в І семестрі 2020-2021 н.р.було організовано повноцінне гаряче харчування учнів.Питання організації харчування учнів відображено у річному плані роботи навчального закладу тазроблено аналіз роботи з організації харчування учнів за минулий рік.
В опорному закладі, згідно рішення сесії Кролевецької міської ради від 31.08.2021 року « Про внесення змін до рішення другої сесії Кролевецької міської ради від 24.12.2020 « Про вартість харчування дітей у закладах освіти» безкоштовним харчуванням забезпечені: учні 1-4 класів, діти сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, діти з сімей учасників АТО, діти із малозабезпечених сімей, діти з багатодітних сімей, діти , які підвозяться з інших населених пунктів.
Так в закладі безкоштовно харчуються учні 1-4 класів – 36 (100%), діти інваліди – 1 (100%), діти сироти та діти, позбавлені батьківського піклування – 2 (100%), діти з сімей учасників АТО – 5 (100%), діти із малозабезпечених сімей – 7 (100%), додатково харчуються учні, які підвозяться з інших населених пунктів - 39 (100%). Вартість безкоштовного харчування в І семестрі 2020 – 2021 н. р. складала 16-00 грн. Всього гарячим харчуванням в закладі охоплено 130 учнів, що становить 100% від всієї кількості учнів.
За рахунок батьківської плати в залежності від середньої вартості обіду на календарний місяць вартість обіду складає близько 16 грн. (ціну узгоджено на батьківських зборах, наявні протоколи батьківських зборів). Працівниками харчоблоку закладу дотримується виконання вимог Постанови Головного державного санітарного лікаря України № 63 «Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01», Постанова МОЗ № 10 «Про Затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти у період карантину в зв’язку з поширенням короно вірусної хвороби (COYID -19)»
На харчоблоці наявні такі затверджені документи:
– двотижневе перспективне меню, затверджене Кролевецьким районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби у Сумській області;
– режим харчування, затверджене наказом закладу освіти;
– графік харчування, затверджене наказом закладу освіти;
– графік чергування в їдальні, затверджене наказом закладу освіти;
– щоденне меню, затверджене керівником закладу освіти;
Наявні картотеки страв, технологічні карти, дотримується відповідність рецептури й технології приготування страв. Технологічний процес приготування страв ведеться систематично згідно картотеки, бракераж продукції фіксується у журналі «Бракеражу готової продукції» та виконується відповідно до ДСанПІН5.5.2.008-01.
Документація на харчоблоках оформлена і ведеться згідно вимог: журнал бракеражу готової продукції; журнал бракеражу сирої продукції; журнал здоров’я працівників харчоблоку; книга складського обліку; заявки на продукти; журнал обліку відходів під час приготування страв, щоденна меню-розкладка. Вся документація з організації харчування ведеться медичною сестрою та комірником. Наявні супровідні документи (сертифікати, накладні, посвідчення якості, товаро-транспортні накладні, санітарні паспорти на транспорт, експлуатаційні договори). Всі супровідні документи перевіряються при прийомі продуктів харчування комірником. Розроблені та погоджені в Кролевецькому районному управлінні Головного управління Держпродспоживслужби у Сумській області «Паспорт харчоблоку освітнього закладу».
У школі ведеться Журнал обліку відвідування учнів у класних журналах (відповідальні класні керівники) та облік відвідування у шкільній їдальні ( відповідальний черговий вчитель).
З початку 2020-2021н.р. в видано наказ щодо організації харчування з визначенням відповідальної особи за цією ділянкою роботи, розроблено режим і графіки харчування учнів.
Накази по організації безкоштовного харчування дітей пільгових категорій підтверджені довідками про призначення допомоги по малозабезпеченості та посвідченнями батьків-учасників АТО, розпорядженням про надання статусу дитини, позбавленої батьківського піклування, довідками підтверджуючими інвалідність, посвідченнями багатодітних родин. Питання щодо організації гарячого харчування заслуховуються на нарадах при директорі, на педагогічній раді та на батьківських зборах.
Важливу роль в організації раціонального та безпечного харчування учнів відіграє належна матеріально – технічна база харчоблоку. Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку задовільний. Маркування посуду відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Система холодного та гарячого водопостачання знаходиться у робочому стані. Харчоблок обладнаний електричними плитами, електроводонагрівачами, електром’ясорубкою,жарочною шафою, вагами для сирої та для готової продукції, холодильниками, з морозильними камерами для зберігання м’ясних, рибних, молочних продуктів та зберігання добових проб. Все обладнання в робочому стані. Залишається невирішеною проблема з ремонтом вентиляцій у харчоблоці. За кошти місцевого бюджету та спонсорів у 2020 році придбано: столовий посуд , спецодяг, кухонний та прибиральний інвентар.
Харчоблок забезпечений дезінфікуючими, миючими засобами (Жавілар, сода кальцінована) відповідно до санітарних вимог (в наявності сертифікати та методичні рекомендації щодо їх застосування). Дані засоби зберігаються в окремо відведених місцях.
Систематично проводяться заходи із запобігання проникнення шкідників.
Постачання продовольчих товарів здійснюється різними постачальниками у відповідності до проведених тендерних процедур та заключених договорів. Продукти харчування та продовольча сировина надходять до закладу із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (сертифікати відповідності).
Працівники харчоблоку знайомі з санітарними правилами, умовами, термінами зберігання і реалізації продуктів, технологією приготування їжі, забезпечені спецодягом та предметами особистої гігієни. Про це свідчить відповідна документація (медичні книжки, журнали огляду працівників харчоблоку на гнійничкові захворювання, ознайомлення під особистий підпис з інструкціями). Всі працівники їдальні вчасно проходять медогляд та допущені до роботи. Працівники харчоблоку дотримуються режиму харчування, технологічного процесу обробки продуктів ( зберігання сухих продуктів), вимог утримання приміщення для первинної обробки овочів. Щоденно відбираються добові проби страв, які зберігаються у спеціальній тарі в холодильнику.
В закладі розроблені заходи щодо покращення вимог санітарного законодавства та забезпечення належних умов перебування, харчування дітей затверджені керівником закладу; забезпечення стабільної епідемічної ситуації та запобігання харчових отруєнь. Проводиться планування санітарно–освітньої роботи, ведуться журнали проведення заходів із санітарно-освітньої роботи.
На харчоблоці наявні та затверджені Інструкції з миття посуду, інструкції з охорони праці для працівників їдальні, посадові інструкції кухаря, комірника, підсобного працівника. Працівники харчоблоку дотримуються інструкцій, правил особистої гігієни, санітарних вимог до харчоблоку. Дані інструкції знаходяться на харчоблоці біля робочих місць працівників у вільному доступі. Щомісячно аналізується виконання натуральних норм харчування відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 року № 305 « Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».За виконаннямзатвердженого набору продуктівмедичною сестрою ведеться «Журнал облікувиконання норм харчування».Норми харчування виконуються в середньому на 89%.
Їдальня укомплектована кадрами згідно з нормативними вимогами.
Водопостачання централізоване, холодна проточна вода з артезіанської свердловини водонапірної башти , періодичність лабораторного контролю -2 рази на рік – серпень, травень, результати – вода придатна для приготування їжі.
У шкільній їдальні приміщення для прийому їжі естетично оформлене, обладнано на 70 посадочних місць для учнів. Проте меблі (столи та стільці) потребують гігієнічного покриття або заміни. Висота столів та стільців відповідає зросту молодших школярів. За кожним класом школи закріплені столи. Готові страви видаються кожному класу окремо, відповідно до графіка приймання гарячого харчування, зат¬вердженого керівником закладу. Накривають столи самі працівники харчоблоку, меблів достатня кількість. У їдальні створено умови для організованого миття рук учнями перед прийомом їжі. Прибирання обіднього залу проводиться вчасно, забезпечено дотримання санітарно-гігієнічних умов функціонування обідньої зали.
Оформлено постійно діючий інформаційний стенд для батьків та учнів, який містить щоденне меню з переліком страв і їх виходом, рекомендації батькам та учням. Батьки учнів добре проінформовані з питань організації харчування, якості їжі та санітарного стану їдальні. Педагогічний колектив формує культурно-гігієнічні навички харчування школярів: своєчасний прийом їжі, дотримання графіку харчування, миття рук до і після прийому їжі, поведінки учнів за столом. Діти забезпечені рідким антибактеріальним милом, індивідуальними та одноразовими (паперовими) рушниками й серветками.
Значна увага приділяється пропаганді правильного харчування серед дітей та їхніх батьків. Для цього використовуються різноманітні форми: лекції, батьківські збори, індивідуальні бесіди, тематичні заняття. Проводяться заходи щодо формування в учнів здорового способу життя, безпечності та якості харчових продуктів, необхідності дотримання режиму харчування. Контроль за станом організації харчування проводився представниками Кролевецького районного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Сумській областізгідно з планом в жовтні, працівниками відділу освіти Кролевецької міської ради, адміністрацією школи, про що видані відповідні накази, та складено довідки, акти обстеження.
Таким чином, спираючись на вищезазначене, можна зробити висновок, що організація харчування в навчальному закладі у І семестрі 2020-2021 навчального року, здійснюється відповідно до запланованих заходів, наказів та розпоряджень. Поряд з тим залишаються проблемними питання:
- оновлення технологічного обладнання їдальні;
- недостатня кількість кухонного посуду. У зв’язку з вищезазначеним можна визначити наступні завдання на ІІ семестр 2020-2021 навчального року:
- підтримувати в робочому стані технологічне обладнання; - оновлювати посуд їдальні;
- забезпечувати їдальню необхідним інвентарем та мийними, дезінфікуючими засобами.