Критерії оцінювання письмового висловлювання
Критерії оцінювання змісту письмового висловлення
а. Змістове наповнення
Опрацювання умов, зазначених у ситуації (4 умови – a1, a2, a3, a4)
Кількість балів – 0–8 балів
2 бали – кожна умова опрацьована повністю.
1 бал – кожна умова, яка лише згадана.
0 балів – умова не опрацьована.
b. Структура тексту та зв’язність
Кількість балів – 0–8 балів
b1. .Логічність і послідовність викладу.
2 бали – письмове висловлення побудовано логічно й послідовно.
1 бал – логічність і послідовність викладу частково порушено.
0 балів – логіка викладу відсутня, робота складається з набору речень.
b2. Зв’язність, наявність з’єднувальних елементів у тексті.
2 бали – з’єднувальні елементи (сполучники сурядності and, but та підрядності because, so, if, when, that,thatiswhy тощо, а також слова зв’язки which, that, who та інші) наявні.
1 бал – з’єднувальні елементи наявні частково.
0 балів – з’єднувальні елементи відсутні.
b3. Відповідність письмового висловлення заданому формату (твір, лист (особистий,офіційний), оголошення, записка тощо).
2 бали – стиль висловлення, ознаки відповідно до формату тексту повністю відповідають меті написання.
1 бал – стиль висловлення, ознаки відповідно до формату тексту частково відповідають меті написання, наявні порушення.
0 балів – ознаки відповідно до формату тексту не відповідають меті написання висловлення або відсутні.
b4. Поділ тексту на абзаци.
2 бали – робота структурована за змістовими абзацами.
1 бал – робота частково структурована за змістовими абзацами.
0 балів – робота не структурована за змістовими абзацами.
c. Використання лексики – лексична наповнюваність; володіння лексичним матеріалом.
Кількість балів – 0–4 бали
4 бали – використаний широкий спектр лексичних одиниць, лексичний матеріал вжито адекватно.
3 бали – використаний достатній словниковий запас. Можлива наявність кількох лексичних помилок, які не впливають на адекватність сприйняття тексту.
2 бали – недостатній словниковий запас. Наявні лексичні помилки, що заважають адекватному сприйняттю окремих висловлювань (речень).
1 бал – недостатній словниковий запас. Неадекватне використання лексики, що утруднює процесс розуміння цілих фрагментів тексту.
0 балів – через велику кількість лексичних помилок зміст висловлення незрозумілий.
d. Використання граматики – морфологія; синтаксис; орфографія.
Кількість балів – 0–4 бали
4 бали – робота не містить помилок або наявні окремі помилки (не більше трьох помилок), що не заважають розумінню написаного, крім помилок на
· вживання числа і особи в дієслівних часових формах,
· вживання артиклів (основні правила),
· порушення порядку слів у реченні,
· вживання частки to з інфінітивом,
· вживання незлічуваних іменників (типу advice)
· вживання умовних речень
Якщо серед трьох помилок наявна помилка, що відповідає хоч одному з перерахованих вище мовних явищ, робота оцінюється в «3» бали
3 бали – незначна кількість помилок (не більше восьми помилок ), що не заважають розумінню написаного, крім помилок на
· вживання числа і особи в дієслівних часових формах,
· вживання артиклів (основні правила),
· порушення порядку слів у реченні,
· вживання частки to з інфінітивом,
· вживання незлічуваних іменників (типу advice)
· вживання умовних речень
Якщо серед восьми помилок наявна помилка, що відповідає хоч одному з перерахованих вище мовних явищ або помилок більше ніж вісім, робота оцінюється в «2» бали
2 бали – наявні помилки, що заважають розумінню окремих частин висловлення (речень). Або наявна значна кількість помилок (більше восьми), що не заважають розумінню написаного.
1 бал – велика кількість помилок (більше п’ятнадцяти), що суттєво заважають розумінню написаного або цілих фрагментів тексту.
0 балів – велика кількість помилок, що унеможливлюють розуміння написаного.
УВАГА !
1. Якщо абітурієнт отримує оцінку 0 балів за критерій а. Змістове наповнення, то в такому випадку вся робота оцінюється в 0 балів.
2. Якщо абітурієнт отримує оцінку 0 балів за критерій с. Використання лексики або d.
Використання граматики, то в такому випадку вся робота оцінюється в 0 балів.
3. Якщо абітурієнт не приступав до виконання завдання, власне висловлення вважається ненаписаним і вся робота оцінюється в 0 балів.
Отже, тут ми бачимо два суттево важливих моменти: ваша відповідь принесе вам 0балів в двох випадках – якщо ви не розкриїте теми, тобто, ваш твір буде лише набором речень( чи досить змістовним, але НЕ ЗА ТЕМОЮ) та якщо ви зробите забагато помилок.