Критерії оцінювання (по рівнях)
Початковий рівень |
(Старайся, будь уважним, спробуй не поспішати, ти можеш більше, зосередься, зверни увагу, я вірю в тебе, уже краще, значно краще.)
Ти виконуєш навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового їх пояснення учителем за допомогою таких навчальних дій:
- розпізнаєш і називаєш об’єкти, про які йдеться в завданнях, за наданими орієнтирами;
- називаєш окремі ознаки об’єктів;
- відтворюєш окремі операції навчальних дій для досягнення результату, зокрема копіюєш зразок;
- знаходиш інформацію у запропонованому джерелі за наданим орієнтиром (малюнком, ключовим словом, порядковим номером речення тощо);
- відтворюєш частини отриманої інформації усно, за допомогою малюнка;
- коментуєш окремі операції короткими репліками на основі запропонованих запитань;
- співвідносиш результат виконання завдання із зразком; констатуєш за підказкою правильність, неправильність результату.
Середній рівень
(Досить добре, значно краще, я пишаюся тобою, досить вдало, я щиро радію за тебе, з успіхом тебе, так тримати, щодня тобі вдається краще, твоя робота мене потішила.)
Ти виконуєш навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності за допомогою таких навчальних дій:
- визначаєш об’єкти, про які йдеться в завданнях, називаєш їх; для досягнення результату потребуєш уточнень завдань;
- називаєш істотні ознаки об’єктів, установлюєш спільні й відмінні ознаки, властивості об’єктів; групуєш об’єкти відповідно до умови за наданими орієнтирами, уточненнями в процесі діалогу з учителем, однокласниками;
- відтворюєш навчальні дії за алгоритмом, схемою, водночас потребуєш роз’яснень для досягнення результату;
- знаходиш інформацію у запропонованих джерелах; перетворюєш отриману інформацію у графічну (малюнок, таблицю), текстову за зразком, за допомогою вчителя;
- коментуєш навчальні дії короткими реченнями з опорою на орієнтири (пам’ятку, зразок тощо); наводиш приклади; перевіряєш спосіб і результат виконання завдань за зразком, констатуєш правильність, неправильність результату;
визначаєш труднощі, помилки, долаєш виявлені труднощі, виправляєш помилки з допомогою вчителя, однокласників.
Достатній рівень |
(Вітаю, це те, що треба, я погоджуюся з тобою, гарно зроблено, ти багато вмієш, чудово, молодець, це твоя перемога,як влучно, мені приємно бачити.)
Ти виконуєш навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності за допомогою таких навчальних дій:
1) знаходиш за власною ініціативою необхідну інформацію; перетворюєш отриману інформацію у графічну (малюнок, таблицю, схему, діаграму), текстову;
2)визначаєш самостійно об’єкти, про які йдеться в завданнях, називаєш їх;
3) називаєш самостійно істотні ознаки об’єктів, визначаєш спільні й відмінні ознаки, властивості об’єктів; групуєш об’єкти; установлюєш причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами;
4) застосовуєш набуті складники компетентностей у досягненні результатів завдань;
5) пояснюєш способи виконання навчальних дій; дотримуєшся послідовності пояснення; за потреби ставиш запитання, що стосуються об’єктів завдань;
6) ілюструєш розуміння прикладами; контролюєш дотримання алгоритму дій, перевіряєш результати виконання завдань можливими способами, робиш висновок про досягнення результатів; визначаєш труднощі, помилки, знаходиш спосіб подолання виявлених труднощів за наданими орієнтирами, самостійно виправляєш помилки.
Високий рівень |
(Пречудово, блискуча відповідь, відмінно, бездоганно, надзвичайно, маєш рацію, зразково, я пишаюся тобою, розумник.)
Ти виконуєш навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності за допомогою таких навчальних дій:
установлюєш причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами; класифікуєш об’єкти;
перетворюєш отриману інформацію у графічну (малюнок, таблицю, схему, діаграму), текстову;
- визначаєш самостійно об’єкти, про які йдеться в завданнях, називаєш їх та взаємопов’язані з ними об’єкти;
- характеризуєш об’єкти, визначаєш їх спільні й відмінні ознаки, властивості;
- застосовуєш й комбінуєш для досягнення результатів завдань набуті складники компетентностей;
- знаходиш за власною ініціативою необхідну додаткову інформацію з доступних джерел, узагальнюєш, оцінюєш достовірність інформації;
- прогнозуєш можливий результат, випробовуєш різні способи виконання завдання; за потреби ставиш запитання, що стосується об’єктів завдань і пропонуєш відповіді на них; підтримуєш дискусію щодо способів та результатів виконання завдань; співвідносиш результати виконання завдань з припущенням, робиш висновок про досягнення результатів;
- обґрунтовуєш способи виконання завдань та їх результати;
- аналізуєш й оцінюєш їх, самостійно визначаєш раціональний спосіб, способи подолання виявленого утруднення, плануєш подальші навчальні дії.