П'ятниця 17.04
Тема. Рівняння. Основні властивості рівняння
І. Аналіз контрольної роботи
Поділися своїми знаннями! (натискай на число в кросворді)
ІІ. Опорі знання
Розв’яжіть рівняння, використовуючи правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій:
ІІІ. Повторення й аналіз
1. Що називають рівнянням?
2. Що називають коренем рівняння?
3. Чи є коренем рівняння 3х - 2 = 7 число 2?
4. Що означає розв’язати рівняння?
5. Які числа називають протилежними? Чому дорівнює їхня сума?
6. Відомо, що a = b. Чи є правильним, на вашу думку, що a + c = b + c, a · c = b · c , коли с ≠ 0?
IV. Що потрібно знати?
Розглянемо кілька прикладів.
Приклад 1. Розв’яжіть рівняння х + 6 = 3х + 10 .
1. Чи зміняться корені рівняння, якщо до обох його частин додамо число –6?
2. Який вигляд матиме рівняння після спрощення виразів у його лівій і правій частинах?
3. Чи зміняться корені одержаного рівняння х = 3х + 4, якщо до обох його частин додати вираз –3х ?
4. Яке рівняння отримаємо після зведення подібних доданків у лівій і правій частинах рівняння?
5. Розв’яжіть одержане рівняння –2х = 4.
6. Зробіть висновок щодо перенесення доданків із однієї частини рівняння в іншу.
Висновок: доданки можна переносити з однієї частини рівняння в іншу, змінюючи при цьому їхні знаки на протилежні. При цьому корені даного рівняння й одержаного будуть однаковими.
Приклад 2. Розв’яжіть рівняння 3(х + 3) = 5 – 2х.
На прикладі розв’язання цього рівняння складемо загальну схему розв’язування рівнянь.
Схема розв’язування рівнянь
1. Спростити, якщо можна, рівняння: розкрити дужки, звести подібні доданки 3x + 9 = 5 – 2x.
2. Перенести доданки, які містять невідоме, в одну частину рівняння, а інші — в другу, змінивши при цьому їхні знаки на протилежні 3x + 2x = 5 – 9.
3. Звести подібні доданки 5x = –4.
4. Знайти корінь рівняння (x = –4 : 5; x = –0,8 ).
5. За необхідності виконати перевірку.
6. Записати відповідь. (Відповідь: –0,8.)
Дивимося, слухаємо та аналізуємо
V. Тренуємося
Д/з. Опрацювати п. 41 с. 315, проаналізувати правила с.316,
№ 1139(н), 1143