A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Мутинський ліцей"
Кролевецької міської ради

П'ятниця 17.04

Дата: 16.04.2020 23:21
Кількість переглядів: 394

Тема. Рівняння. Основні властивості рівняння

   

      І. Аналіз контрольної роботи     

     Поділися своїми знаннями! (натискай на число в кросворді)  


     ІІ. Опорі знання

Розв’яжіть рівняння, використовуючи правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій:


ІІІ. Повторення й аналіз

1. Що називають рівнянням?

2. Що називають коренем рівняння?

3. Чи є коренем рівняння 3х - 2 = 7 число 2?

4. Що означає розв’язати рівняння?

5. Які числа називають протилежними? Чому дорівнює їхня сума?

6. Відомо, що a = b. Чи є правильним, на вашу думку, що a + c = b + c, a · c = b · c , коли с ≠ 0?


IV. Що потрібно знати?   

Розглянемо кілька прикладів.

Приклад 1. Розв’яжіть рівняння х + 6 = 3х + 10 .

1. Чи зміняться корені рівняння, якщо до обох його частин додамо число –6?

2. Який вигляд матиме рівняння після спрощення виразів у його лівій і правій частинах?

3. Чи зміняться корені одержаного рівняння х = 3х + 4, якщо до обох його частин додати вираз –3х ?

4. Яке рівняння отримаємо після зведення подібних доданків у лівій і правій частинах рівняння?

5. Розв’яжіть одержане рівняння –2х = 4.

6. Зробіть висновок щодо перенесення доданків із однієї частини рівняння в іншу.

 

Висновок: доданки можна переносити з однієї частини рівняння в іншу, змінюючи при цьому їхні знаки на протилежні. При цьому корені даного рівняння й одержаного будуть однаковими.

 

Приклад 2. Розв’яжіть рівняння 3(х + 3) = 5 – 2х.

На прикладі розв’язання цього рівняння складемо загальну схему розв’язування рівнянь.

 

Схема розв’язування рівнянь

1. Спростити, якщо можна, рівняння: розкрити дужки, звести подібні доданки 3x + 9 = 5 – 2x.

2. Перенести доданки, які містять невідоме, в одну частину рівняння, а інші — в другу, змінивши при цьому їхні знаки на протилежні 3x + 2x = 5 – 9.

3. Звести подібні доданки 5x = –4.

4. Знайти корінь рівняння (x = –4 : 5; x = –0,8 ).

5. За необхідності виконати перевірку.

6. Записати відповідь. (Відповідь: –0,8.)


 

 Дивимося, слухаємо та аналізуємо

 


V. Тренуємося


 Д/з. Опрацювати п. 41 с. 315, проаналізувати правила с.316,

№ 1139(н), 1143

Запитання та відповіді надсилайте на електронну пошту 

mutinskash23@gmail.com або на


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора